Sunday, July 29, 2007

我的坪洲屋企

我,愛這細小天地
若是覺得力疲
便來坪洲
看,看看這裡的各樣
活像邵氏裡的片埸
然後我想
確實這裡沒有潮爆鬧市
看似沒有雜誌留意
這裡卻是我地嘅小天地

坪洲我愛這小島
一切也會看似簡單
心裡也變了寧靜
默默地在淨化心境
可以去逛逛東灣
可以上上手指山
這裡會看到更多
仲有係李健和

要說說我的屋企
就是橙色四Boun牆
溫暖更多
你要往往我個窗眺望
望著是個海
然後我想
確實我是沒有六百萬salary
租金只需二千幾
我卻每晚聽海浪聲

4 comments:

Leonard said...

Hi! This is Leonard. Just so happy someone write a song about the beloved island. Good work!

Adrian Tsing 程理高 said...

Hey! I'm glad you like my song and also this beloved island!

Anonymous said...

hey i lived in UK, and i turn on my online radio by chance, n i hear ur interview, great music, hope i can get ur cd when i come back,keep going!good luck!

Adrian Tsing 程理高 said...

Dear Jacky,

Thank you! When are you coming back to HongKong? Make sure you contact me for a CD.

Just wondering, why did you put a comment on this song? Did you live in Peng Chau before?